ارائه مطالب آموزشي ، مهارتي و سوالات مقطع ابتدايي آموزش ابتدایی 2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
سه شنبه 20 آبان 1393برچسب:, :: 5:29 :: نويسنده : گیتی محمد بیگلو
دانش آموزان عزيز
حتما در آزمون های آنلاین با توجه به مطالب درس داده شده شرکت کن .این کار باعث تکرار و تمرین و افزایش سرعت و دقت شما می شود .برای استفاده از آزمون ابتدا ثبت نام کنید.آزمون را تا آخر ادامه دهید و نتیجه کار خود را مشاهده کنید. جمعه 17 خرداد 1392برچسب:, :: 18:32 :: نويسنده : گیتی محمد بیگلو
شورای عالی آموزش و پرورش جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی پایه اول دوره متوسطه اول (هفتم) را برای سال تحصیلی 93-92 تصویب کرد .
که در پنج روز هفته برنامه ریزی و اجرا خواهد شد سه شنبه 12 دی 1391برچسب:, :: 7:41 :: نويسنده : گیتی محمد بیگلو
زلزله هم مثل هر پدیده دیگری فقط ضرر محض و یا منفعت تام ندارد بلکه در کنارآسیب هایی که می رساند فوایدی هم دارد که عبارتند از: 1- موجب رانده شدن مواد معدنی ازعمق به سطح و امکان اکتشاف و استخراج آن ها 2- نیروهای به وجود آورنده زلزله باعث ایجاد رشته کوه ها و تنوع درتوپوگرافی و آب و هوای زمین 3-کمک به زمین شناسان جهت اطلاع ازساختمان داخلی زمین 4- معیاری مهم در پیش بینی فوران آتش فشان ها همچنین هواى کوهستانى و طوفانى ، وجود معادن گوناگون ، چشمه هاى آب معدنى و آب هاى گرم متعدد و خروج گازهاى مختلف به خوبى معلوم مى کند که در طى دوره هاى زمین شناسى چه تغییرات بزرگى در هر ناحیه به وقوع پیوسته و تمام این ها در نتیجه زمین لرزه هاى شدید ایجاد شده است. شنبه 29 مهر 1391برچسب:, :: 18:42 :: نويسنده : گیتی محمد بیگلو
مي بدان اهرم سه نوع است در عمل نوع اول تكيه گاه اندر وسط
نوع دوم نيز در وقت عمل هست نيروي مقاوم در وسط
نوع سوم را اگر خواهي بدان هست نيروي محرك در ميان
نوع اول قيچي است و سيم چين نوع سوم انبر است و موي چين
نوع دوم را شنو اي اهل فن كه بود فرغون يا فندق شكن
گر كه بازوي محرك شد زياد مي كند اهرم نيرو را زياد
گر كه بازوي مقاوم بيشتر گشت سرعت و مسافت بيشتر
گر دو بازو شد مساوي زين جهت مي دهد نيرو تغيير جهت جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:26 :: نويسنده : گیتی محمد بیگلو
ادامه مطلب ... یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:شکار افعی, :: 19:49 :: نويسنده : گیتی محمد بیگلو
افعی،خزنده ای است که کمین می کند و شکارش را به چنگ می آورد.بدین ترتیب که جانور مورد نظر ش را بین آرواره هایش بدام می اندازد و دور آن حلقه می زند و محکم آنرا فشار می دهد تا دیگر قادر به نفس کشیدن نباشد. این عمل افعی حتی رگهای خونی جانور را پاره می کند.سر انجام،طعمه را تمام می بلعد و چندین هفته طول می کشد تا آنرا هضم کند. چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:آموزش جرم وحجم, :: 18:54 :: نويسنده : گیتی محمد بیگلو
يكي از مهمترين مسائلي كه هنوز بسياري از معلمان پايه دوم ابتدايي نگران تدريس آن هستند ، آموزش مفهوم حجم و جرم در درس علوم است . بيشتر آموزگاران تصور ميكنند كه در پايان اين درس ، دانشآموزان بايد بتوانند كلمات جرم و حجم را در زندگي روزمره به خوبي به كار ببرند و مفاهيم آن كلمات را هم دقيقاً بدانند و تعاريف آنها را بيان كنند . اما نظر مؤلفان محترم اين موضوع درسي اين است كه اگر دانشآموز بتواند از كلمات (( حجم و جرم )) به معناي دقيق آن استفاده كند ، مطلوب است . ولي اهداف اصلي از تدريس اين مبحث دقيق در پايه دوم ، آموزش اين مفهوم است كه دانشآموز درك كند هر مادهاي در هر يك از سه حالت كه باشد ، جايي به خود اختصاص ميدهد ( حجم دارد ) و در عين حال جرم هم دارد . البته دانشآموزان اين مطالب را پس از انجام دادن آزمايشها در مييابد و هدف آن است كه در پايان درس ، از مطالب جرم وحجم به صورت كاربردي استفاده كند . مثلاً بتواند حدس بزند كه در يك جعبه مقوايي كوچك ، چند قوطي كبريت جا ميگيرد يا مثلاً پيشبيني كند كه يك جعبه مقوايي كوچك ، تحمل سنگيني چه مقدار سنگ ريزه را دارد يا بتواند قطعه سنگي پيدا كند كه سنگيني ( جرم ) آن با سنگيني (جرم ) يك توپ بزرگ يا چيزي مشابه آن ، يكسان باشد و . . . ادامه مطلب ...
اجرای نمونه تدریس به روش بارش مغزی
پایه : اول ابتدایی
ماده ی درسی : علوم
موضوع : آهن ربا اهداف درس : پس از تدریس به روش بارش فکری انتظار می رود فرا گیران به موفقیتهای زیر دست یابند . ادامه مطلب ... صفحه قبل 1 صفحه بعد آخرین مطالب آرشيو وبلاگ پیوندهای روزانه پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
نويسندگان
|