ارائه مطالب آموزشي ، مهارتي و سوالات مقطع ابتدايي
آموزش ابتدایی 2
 
 
دو شنبه 12 دی 1390برچسب:راهبرد موفقیت, :: 4:22 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

راهبردهایی برای پذیرش موفقیت


دانش آموزان نه تنها از شکست می ترسند ، بلکه اغلب به دلیل فشار همتایان موفقیت تحصیلی ، ترسناک تلقی می شود . به عنوان مثال ، اگر در فرهنگ همتایان ، کسی که نمره بالایی بگیرد ، « احمق و خرخوان » محسوب شود ، دانش آموزی که همتایانش را ارزشمندتر از موفقیت تحصیلی بداند ، به عمد نمره ای پایین تر از توانایی های خود می گیرد . دانش آموزان باید مهارت های سهیم شدن در دانش دیگران و ارائه یافته های خود به آنها گسترش دهند تا مشارکت و استعداد منحصر به فرد هر دانش آموز ، ارزشمند تلقی شود . معلم همراه با دانش آموزان خود باید راهکارهایی فراهم کند تا امکان مشارکت در محیطی سازنده و مثبت را به وجود آورد . برای مثال ، دانش آموزان زمانی به توصیف کار عملی خود می پردازند که این کار پاسخی به علایق آنها باشد . این علایق ممکن است با علایق دیگران مشابه باشد . به این ترتیب هر کسی می تواند در حوزه های مرتبط ، احساس رشد آموزشی را بدست آورد .

 



ادامه مطلب ...


 

یک پیرزن چینی دوکوزۀ آب داشت که آنها را به دو سر چوبی که روی دوشش می گذاشت ، آویخته بود و از این کوزه ها برای آوردن آب از جویبار استفاده می کرد.

 

 یکی از این کوزه ها ترک داشت ، در حالی که کوزه دیگر بی عیب و سالم بود و همۀ آب را در خود نگه می داشت .

 هر بار که زن پس از پرکردن کوزه ها ، راه دراز جویبار تا خانه را می پیمود ، آب از کوزه ای که ترک داشت چکه می کرد و زمانی که زن به خانه می رسید ، کوزه نیمه پر بود.



ادامه مطلب ...


دوران كودكی همواره به عنوان بهترین و شادترین دوره زندگی انسان شناخته شده است. كودكی دنیائی از معصومیت و پاكی در كنار شادی و سبكبالی را در ذهن تداعی می كند. بسیاری از بزرگسالان در كشاكش سختی ها و مشكلات زندگی با یاد كردن از دوران خوش كودكی خود، دمی از غم زمانه فارغ می شوند و بر بال خاطرات به دنیایی كوچ می كنند كه در آن از فشار مسئولیت و مرارت خبری نیست و مسلماً آرزوی هر پدر و مادری فراهم كردن یك چنین دوران كودكی ای برای فرزند دلبندشان خواهد بود.

اما مسئله اینجاست كه شادی و نشاط آموختنی نیست و شکوفایی استعدادهای او هم نباید بدون در نظر گرفتن علائق او باشد. شاید شما نتوانید به فرزند خود یاد بدهید كه خوشحال باشد ولی فراهم كردن امكانات و بستر مناسب برای خوشبختی و شاد زیستن فرزند، هدیه ای است كه فقط شما می توانید به فرزندتان بدهید. در همین رابطه با مطالبی که در این ایمیل مرور خواهید کرد ما روشهایی را به شما پیشنهاد می كنیم كه می توانند شما را در فراهم كردن این خوشبختی در سایه ی به ظهور رساندن استعدادهای خدادادی او، به فرزندتان یاری دهند.


1. به فرزند خود اجازه دهید علائق خود را کشف کند. به بازی ها و فعالیتهایی که او انتخاب می کند توجه نشان دهید. این گونه بازیها می تواند اطلاعات بسیاری درباره استعدادهای نهفته فرزندتان در اختیار شما قرار دهد.

 

50 روش برای شکوفایی استعداد کودکان - www.taknaz.ir

 



ادامه مطلب ...


اصول پایه

 

کلاس اول نقطه شروع مهمی برای بچه های کوچک است تا با اتکا به آن خود را عضوی از مدرسه " بزرگ " احساس کنند. خیلی از کارها برای آنها تازگی دارد،  مثلاً شاید برای اولین بار در بوفه مدرسه غذا بخورند و برای اولین بار بدون نظارت مستقیم بزرگترها، در هوای آزاد بازی کنند. این تجربیات به کلاس اولی ها کمک می کند تا بیشتر حس استقلال کنند. کلاس اولی ها باید از مهارتهای اجتماعی ای که در پیش دبستان و آمادگی کسب کرده اند، به نحو کامل تری استفاده کنند. اما جادوی واقعی کلاس اول هنگامی رخ می دهد که بچه ها توانایی فهمیدن معنای واقعی حروف و اعداد را پیدا می کنند. وقتی که آماده می شوند و می توانند کليد این رمز را پیدا کنند و کلمات را بخوانند.



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ

اين وبلاگ سعي دارد ، اطلاعات مورد نيازآموزشي و مهارت ياد گيري را با بهره گيري از تجربيات چندين ساله آموزشي خود ،و همچنين جمع بندي ازسايرمنابع دراختيار دانش آموزان عزيزو همكاران گرامي قرار دهد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش ابتدایی 2 و آدرس amozeshb.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 153
بازدید کل : 51585
تعداد مطالب : 153
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1

شروع کد نظرسنجی! -->city=IRXX0018&border=B01937' type=text/javascript >